Rozwój w dziedzinie transportu jest nieodłącznym elementem współczesnego świata. Gdzie pojazd się znajduje, jak przyspiesza i hamuje, z jakimi prędkościami się porusza, ile zużywa paliwa lub jaki jest stan naładowania baterii – to parametry jakich wymagają właściciele flot pojazdów, firmy logistyczne, wypożyczalnie, hurtownie zaopatrzenia detalicznego, a nawet ubezpieczalnie.
Właściciele flot ciężarówek chcą mieć pewność, że nie dochodzi do procesu „przepalania”, bo tak nazywa się proces kradzieży niewielkich ilości paliwa przez kierowców, który jest źródłem poważnych strat, jeśli skala zjawiska staje się duża.
Czy silnik zgłasza awarię, jaki jest bieżący przebieg i kiedy trzeba zaplanować przegląd, czy chłodnia ma wystarczająco niską temperaturę, ile zatankować paliwa, biorąc pod uwagę różną jego cenę w poszczególnych krajach – to wszystko jest w centrum uwagi planistów i spedytorów.
W czasach, gdzie e-commerce pozwala na zakup usługi spedycyjnej online, gdy trzeba reagować w czasie rzeczywistym, umiejętność optymalnego planowania tras okazuje się kluczowa.
InHand VT300 przekształca sposób wchodzenia w interakcję pomiędzy firmami transportowymi a ich klientami. VT300 to nie tylko tracker, lokalizujący pojazd i styl jazdy kierowcy. Urządzenie przez magistralę CAN, złącze diagnostyczne i protokoły pojazdów, takie jak J1939 i J1708, jest w stanie dostarczać szereg dalszych informacji eksploatacyjnych.
Firma InHand jest światowym producentem modemów, routerów, switchy i gateway. Oprócz ekonomicznych i niezawodnych urządzeń dostarcza zaawansowane technologicznie i specjalizowane urządzenia do zastosowania w opomiarowaniu mediów, energetyce zawodowej oraz właśnie transporcie.
VG814 to router, switch oraz lokalizator GPS w jednym urządzeniu, które należałoby nazwać gateway przeznaczony dla pojazdów szynowych, spełniający kluczową normę EN50155.
VT300 to seria wytrzymałych gateway dla pojazdów, które znakomicie sprostają wymogom nawet najbardziej wymagających użytkowników. Cechuje je zaawansowana integracja szerokiej gamy interfejsów, wielu protokołów diagnostycznych i najbardziej rozpowszechnionych usług chmurowych IoT, co pozwala na dostarczanie wiarygodnych danych o stanie pojazdu, niezależnie od warunków zewnętrznych.
VT300 to urządzenie telematyczne, które spełnia wszystkie oczekiwania związane z zarządzaniem flotą pojazdów. Wyposażone w niezawodną łączność LTE CAT M1 / LTE CAT1 / CAT4, jest w stanie zapewnić stałą i szybką komunikację pomiędzy pojazdami a urządzeniami peryferyjnymi. Dzięki temu, użytkownicy mogą cieszyć się płynnym i efektywnym przepływem informacji, co jest kluczowe dla efektywnego zarządzania flotą.
Jedną z najważniejszych funkcji VT300 jest wbudowany moduł GNSS i nawigacja inercyjna, które umożliwiają precyzyjne śledzenie lokalizacji pojazdu w czasie rzeczywistym. Ta zaawansowana funkcjonalność pozwala na bieżące monitorowanie pozycji pojazdu, na podstawie przyspieszenia i monitorowanej prędkości, nawet w czasie, gdy sygnał GPS jest chwilo niedostępny (w tunelach, parkingach, wśród wysokich budynków), co jest niezwykle przydatne w precyzyjnej lokalizacji pojazdu.
VT300 posiada zintegrowany żyroskop, który umożliwia ciągłe monitorowanie zachowania podczas jazdy. Ta funkcja pozwala na natychmiastowe wykrywanie wszelkich nieprawidłowości, takich jak awaryjne hamowanie, przyspieszanie czy nagłe skręty. Dzięki temu, iż kierowca wie o procesie monitorowania, VT300 nie tylko pomaga zwiększyć bezpieczeństwo na drodze, ale także przyczynia się do optymalizacji zużycia paliwa i ogólnej efektywności pojazdu, gdyż huzarskie zapędy kierowców stają się mniejsze.
Urządzenie VT300 zostało wyposażone w podwójną magistralę CAN, jest to rozwiązanie wykorzystywane standardowo w pojazdach ciężarowych, ale i innym ciężkim sprzęcie. Jego konstrukcja została zoptymalizowana, tak aby wspierać popularne protokoły diagnostyczne pojazdów, takie jak J1939 i J1708.
VT300 posiada rozbudowane interfejsy, w tym porty szeregowe, wejścia/wyjścia, Bluetooth, 1-Wire itp. Dzięki temu urządzenie jest w stanie zbierać dane z różnych urządzeń pokładowych, które współpracują z Modbus RTU. Po zebraniu tych danych, VT300 może je wysłać za pośrednictwem MQTT lub TCP/UDP, umożliwiając bieżące monitorowanie i analizę wszystkich kluczowych aspektów działania pojazdu.
VT300 jest kompatybilny z usługami w chmurze IoT, takimi jak AWS i Azure IoT Hub, a także z narzędziem SaaS Transportation Management System Wirion GPS Tracking do zarządzania flotą. Istnieje również możliwość korzystania z prywatnej chmury, VT300 może być łatwo zintegrowany z dowolną platformą za pomocą niestandardowych interfejsów API. Ta elastyczność umożliwia dostosowanie funkcjonalności VT300 do specyficznych wymagań biznesowych, zapewniając optymalne zarządzanie flotą.
Dodatkowo, VT300 posiada wbudowany interfejs FlexAPI, który umożliwia łatwą analizę protokołów i pobieranie danych. Ta funkcja zapewnia prosty dostęp do kluczowych informacji o pojazdach. Interfejs API umożliwia budowę własnej aplikacji lub dodanie urządzeń VT300 do istniejącej już infrastruktury IT.
VT300 charakteryzuje się zaawansowanymi funkcjami, które gwarantują niezawodność i ciągłość pracy. Jest wyposażony w pamięć podręczną, zdolną do przechowywania ponad 30 tysięcy rekordów lokalizacji. To oznacza, że nawet gdy połączenie internetowe jest niedostępne, żadna z kluczowych danych nie zostanie utracona. Pozwala to na bieżącą analizę i zarządzanie flotą bez obaw o brak dostępu do ważnych informacji. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu ogniwa litowo-jonowego o pojemności 1200 mAh. VT300 jest wysoko energooszczędne. Mimo niskiego zużycia energii, urządzenie jest w stanie utrzymać stabilną komunikację, nawet w sytuacjach, gdy zasilanie jest niewystarczające. Dodatkowo posiada on ochronę przepięciową aż do 4kV.
Gateway VT300 cechuje się wysoką odpornością na ekstremalne warunki, co potwierdza stopień ochrony IP66. Urządzenie jest wytrzymałe na działanie wody i kurzu, co sprawia że jest zdolny do pracy nawet w ekstremalnych warunkach otoczenia. Urządzenie posiada także wbudowany czujnik, który pozwala łatwo monitorować temperaturę otoczenia. VT300 ma niewielkie wymiary 141 x 82 x 35 mm, co ułatwia jego montaż.
VT300 może pracować w szerokim zakresie temperaturowym od -20°C do 60°C Wyższy zakres temperatury od -40°C do 80°C występuje w wersjach, gdzie chemię litowo-jonową z zasilania awaryjnego, zastąpiono ogniwem litowo-manganowym typu primary.
Zainteresowanych propozycjami InHand, dalszymi informacjami technicznymi czy cenami zakupu, zapraszamy do kontaktu pod adresem e-mail: wireless[at]jm.pl
Nasi Product Managerowie z dziedziny transmisji bezprzewodowej są do Państwa dyspozycji.
Warto zwrócić uwagę także na ekonomiczne i niezwodne modele dla powszechnych zastosowań w automatyce przemysłowej.
Wszystkie produkty InHand z naszej oferty oraz ceny, stany magazynowe i dokumentacja, dostępne są dla zalogowanych użytkowników Portalu zakupowego B2B JM elektronik.
Bezpłatne konto można założyć pod linkiem>>
Portal B2B umożliwia: